Grönblå plattform 2018-2022

Miljöpartiet har tillsammans med Moderaterna och Kristdemokraterna sammanställt en plattform med punkter som vi anser vara de viktigaste frågorna under mandatperioden 2018-2022. Vi vill fortsätta den gröna omställningen av samhället. Sundbyberg ska ligga i framkant när det gäller ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet. Nu när vi går i opposition är vi väldigt glada över att ha med oss två andra partier i arbetet för den gröna omställningen!

Sundbyberg är en fantastisk stad att växa upp och bo i. Staden präglas av en hög tillväxttakt, framför allt tack vare en stor inflyttning av nya Sundbybergsbor. När vi växer får vi mer att dela på. Då får vi större möjligheter att investera i det gemensamma, såsom skolor, förskolor, äldreboenden och ny infrastruktur.  Så långt det är möjligt ska invånare själva få bestämma hur de vill leva, bo och agera. Stadens uppgift är att lösa de gemensamma problem som sträcker sig utanför den enskildes handlingsutrymme. Att ge barn en god utbildning och äldre en värdig vård är exempel på viktiga ansvarsområden för kommunen.  Sundbybergs tillväxt ställer krav på oss att både värna våra gröna områden och värna skattebetalarnas pengar genom kloka investeringar för framtiden. Vi vill fortsätta den gröna omställningen av samhället. Sundbyberg ska ligga i framkant när det gäller ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet.  Här går det att läsa vad Miljöpartiet, Moderaterna och Kristdemokraterna anser vara de viktigaste frågorna under mandatperioden 2018-2022.