MP satsar mest på skolan  Men mer resurser till landets billigaste skolan har ingen betydelse hävdar M.

Grundskolan i Trelleborg får idag minst resurser i hela Sverige. Vi i Miljöpartiet ville satsa 50 miljoner mer än styret och är det parti som satsar klart mest på skolan av alla partier i Trelleborg.

Trelleborgs Allehanda skriver om debatten mellan bildningsnämndens ordförande Lars Mikkelä (M) och miljöpartiets Emil Samnegård. Efter Lars påstående om att MP vill kasta pengar på skolan och att mer pengar till skolan inte är verkningsfullt svarar Emil, ”– Om vi tittar på lärartätheten så är vi på 281 plats i landet. Spelar lärartätheten roll för utbildningen? Och nästa fråga blir: vad behövs för att öka lärartätheten? Jo fler lärare, och vad behövs för att få fler lärare? Ska de jobba gratis? Är det någon som tror att vi får fler lärare utan att ge dem lön? Vill vi öka lärartätheten så måste vi skjuta till mer pengar.

Se mer från debatten från fullmäktige via länken.

Se Lärarförbundets ranking för Trelleborg här.