Nyheter i Vallentuna

Detta händer i Vallentuna just nu!

Årsmöte söndagen den 11 mars kl 15-17

Vi bjuder  på eftermiddagsfika med goda smörgåsar, kaka samt kaffe/te. Har du allergier så hojta till så ser vi till att det finns fika till dig med. Vi återkommer med besked om lokal.

Motioner till årsmötet kan lämnas fram till 11 februari. De mailas till vallentuna@mp.se.

Du kan nominera dig själv eller någon annan till en plats i styrelsen.  Skicka då ett mail till Magnus Thörnberg som sitter i valberedningen på magnus@technotel.se
Flera i styrelsen kommer att sitta kvar men vi välkomnar nya ledamöter eller en suppleant då vi har 2 vakanta platser. Så är du nyfiken på att engagera dig mer, så gå gärna med i styrelsen. Vi träffas ca 9 gånger om året varav minst hälften är digitala möten så man kan sitta hemma och vara med.

Det blir även en vakant plats som ersättare i Socialnämnden. En mycket intressant och lärorik nämnd där många av kommunens stora frågor kommer upp. Då vi är ersättare i nämnden, så behöver vi inte ta beslut utan man kan lyssna och lära, vilket en bra start att börja om man är nyfiken på vad det innebär att sitta i en nämnd. Det brukar vara 9 möten om året som äger rum på tisdagar kl 18:30.

Alla handlingar till årsmötet kommer att finnas tillgängliga minst en vecka före och vi kommer att skicka en länk till dessa via mail.  Har du inte möjlighet att komma åt handlingarna på detta sätt så meddela jenny.thornberg@mp.se så löser vi det på annat sätt.

Grönt Kafe på Espresso House 8 mars kl 18

Alla medlemmar är välkomna på grönt kafe på Espresso House i Vallentuna Centrum torsdagen den 8 mars kl 18.00. Vi fikar och samtalar om politik, vi bjuder på kaffe eller te.

Företrädare för partiet såsom Gruppledare och någon/några från nämder och styrelser kommer att vara på plats för att samtala och svara på frågor.

anmälan sker till jenny.thornberg@mp.se

Alla nyheter i Vallentuna