Årsmöte i Vara

Den 26 februari hölls Miljöpartiet de grönas årsmöte i Vara kommun och Göran Larsson gästade avdelningen.

Då Göran Larsson gästade Miljöpartiet de grönas årsmöte i Vara kommun infördes en hel del förändringar. Mikael Zetterström avtackades som avgående ordförande och lämnar partiet samtidigt som Sten Sundvall invaldes i styrelsen. Solweig Andersson valdes till ordförande, Sten Sundvall valdes till sekreterare. Therese Larsson fortsätter som kassör i avdelningen.

Göran agerade mötesorförande och omvaldes till revisor. Han fick även möjlighet att informera deltagarna om de nya system och förändringar som Miljöpartiet de gröna genomför i regionen samt på riksdagsnivå. Bland annat kommer Varas avdelning ingå i en grupp tillsammans med Skara och Götene då det gäller att sända ombud till kongressen. Styrelsen som har varit aktiv under 2016 beviljades ansvarsfrihet och den nya styrelsen för 2017 kan nu inleda sitt arbete.