Föreläsning 20/10 – Ensam genom Iran – 184 mil av tillit

I en tid när det mesta med Mellanöstern förknippas med problem och konflikter snörde Kristina Paltén på sig löparskorna och korsade Iran, en sträcka på 1840 kilometer.
Ta chansen att träffa Miljöpartiet Värmdös nya Kommunalråd Kristina Paltén och lyssna på ett spännande föredrag!
Plats: Blå Blom den 20/10 kl 18.00

Syftet var att utmana sina egna fördomar och att verka för en värld av tillit. Med svenska flaggan fladdrande från en cykelpinne sprang Kristina genom små byar där knappt någon västerländsk turist satt sin fot. Hon sov hemma hos familjer, hamnade i iransk TV, svettades i uppförsbackar i 45-gradig värme, blev stoppad av en ilsken polis, välsignad av en mulla och intervjuad av Iranska revolutionsgardet..

Det är en berättelse om mod, att förverkliga sina drömmar, våga göra det annorlunda och viljan och förmågan att påverka sin omvärld. Det är också en frågeställning – vad har jag för val och ansvar i det samhälle jag lever i?