Medverkan på ”Räddningen”

”Räddningen” i Alingsås

Hur vi räddar jordens klimat stod i fokus igår när Johan Ehrenberg från ETC besökte Palladium, med ”Räddningen”. Ca 125-150 åhörare var på plats och evenemanget inleddes med underhållande musik, sedan gjorde Johan en presentation. Det blev paus med mera musik, förfriskningar och mingel. Sedan bjöds vår gruppledare, Anna Hansson, och en annan aktiv politiker från ett anant parti upp på scenen för samtal, och så blev det lite mera fin musik strax före avslut.

Solrevolutionen med billig och lättillgänglig solenergi fick mycket plats under presentationen. Andra lösningar med fossilfria transporter, byggnation i trä, kollektivboende, och närproducerade livsmedel visades också. Anna berättade lite om vad som hänt i Alingsås och om partiets förslag om en koldioxidbudget för kommunen. Hon poängterade också att vi behöver vara många som hjälper till för att en omställning ska ske, och att det inte är något lätt arbete.

”Räddningen”