Pressmeddelande: Kommunfullmäktigekandidater för Miljöpartiet de gröna i Älmhult

Miljöpartiet de gröna i Älmhult har valt kandidater till kommunfullmäktige. Beslutet fattades på partiets medlemsmöte som ägde rum i Älmhult den 26 mars. Valsedeln innehåller tio namn och den toppas av vår nuvarande ledamot i kommunfullmäktige Jan Fagerberg.

– Ekokommunen Älmhult ska fortsatt anta de utmaningar som klimatomställningen utgör och bli en föregångskommun i miljö-, energi- och klimatfrågor. Jag tycker att det ska bli spännande att få prata om dessa frågor i valet och tackar medlemmarna för att de ger mig förtroendet, säger Jan Fagerberg.

– Vi vill stärka satsningen på IT och elevhälsan i skolan, så att våra skolor blir ett föredöme för andra skolor runt om i landet, säger Anna-Karin Bengtsson lärare och ny inom politiken i Älmhult.

– Det är mycket roligt att kunna presentera såväl nya som gamla kandidater på vår lista till kommunfullmäktige. Vi har fått fram en bra blandning med kandidater. Det är personer med erfarenhet från privata näringslivet, offentlig sektor, inom skolan, föreningar och politiskt arbete.  Efter valet kommer vi att få ett starkt lag i kommunfullmäktige som kommer att göra Älmhult grönare, säger Michael Öberg ordförande för Miljöpartiet de Gröna i Älmhult.

Hela listan:

1.    Jan Fagerberg, arbetsledare, Älmhult