Angående kommunens chefstjänstepersoner

Först måste jag konstatera att det skett en hel del konstigt på senare tid i kommunen. Vi (jag också) har misslyckats med saker som jag tycker att vi vanligtvis är bra på. Att rekrytera rätt, att hantera personalbekymmer och att på rimligt vis stå för det vi gjort. Att då i nuläget skylla ifrån sig på rekryteringsfirmor som vi själva anlitat eller hoppa upp och sätta sig på läktaren och kommentera med att man ville skjuta på ett beslut som man själv står bakom gynnar inte någon annat än den snabba folkdomstolens självutsedda åklagare.

Vi har gjort fel i olika grad allihop vi som är valda att göra rätt. Vi bör be om ursäkt, göra om och försöka göra rätt som jag tycker att vi gör för det mesta. Vi har en välskött kommun som det alltid går att hitta brister i om man vill. Jämfört med fotboll eller liknande har vi ett par förlustmatcher bakom oss nu men vi ligger ändå hyfsat till i tabellen. Alla som förstår liknelsen kan vara lugna att vi försöker göra vårt bästa i nästa match. Ni andra får se fram emot valet.

Jan Berge (MP), gruppledare och kommunstyrelseledamot