Miljöpartiet på Gotlands riksdagslista är fastställd

Miljöpartiet de gröna på Gotlands riksdagslista för valet till riksdagen 2018 är fastställd. Till första namn på listan valdes Isabel Enström som också är gruppleadare för partiet.

Miljöpartiet de gröna på Gotland fastställde vid distriktsstämma under torsdagen partiets lista för valet till riksdagen 2018. Till första namn på listan valdes Isabel Enström.

– Det känns spännande och roligt och jag känner mig hedrad över förtroendet. Vi går i år till val i en allvarlig tid där Miljöpartiet är det enda parti som verkligen prioriterar överlevnadsfrågorna klimat och fungerande ekosystem. Med Miljöpartiet i regering har miljöbudgeten ökat med över 100 procent med viktiga satsningar också på Gotland. Det här viktiga miljöarbetet vill jag fortsätta driva, säger Isabel Enström, listetta och gruppledare.

Den fullständiga listan:
1. Isabel Enström, Visby
2. Robert Hall, Västerhejde
3. Lisbeth Bokelund, Fröjel
4. Micke Seid, Lärbro
5. Nils-Erik Norrby, Västerhejde
6. Anders Nordgren, Visby
7. Ylva Hammar, Visby

Miljöpartiet på Gotlands ordförande, Elisabeth Wanneby, tycker att listan visar en bra bredd och samlar många olika kompetenser.

– På vår lista till riksdagen finns människor engagerade av olika politiska frågor, inom olika yrken och från både stad och landsbygd. Vi ser fram mot en spännande valrörelse med fokus på klimat och miljö på riksnivå, frågor som verkligen engagerar våra medlemmar här på ön, säger Elisabeth Wanneby, ordförande.

För mer information:

Isabel Enström 070-725 06 02