Kollektivtrafik

Miljöpartiet vill

Frihet och tillgänglighet

Kollektivtrafiken är en viktig och central fråga för Miljöpartiet i Hörby men vi är inte nöjda med dagens möjligheter. Vi anser att kollektivtrafik är en rättighet. Vi kommer att driva på regionen för bättre förbindelser till Höör samt för fungerande kollektivtrafik i både byarna och på landsbygden. Man skall ha möjlighet att åka kollektivt både till vardags och på helger.

Vi kommer att arbeta för en utbyggnad av Hörbys cykelvägar, med målet att man ska kunna ta sig med cykel till alla mindre byar. Miljöpartiet vill främja friluftslivet genom satsningar på vandrings- och ridleder, med tanken att vägarna ska vara uppdelade i 50% naturunderlag och 50% asfalt, på de ställen det efterfrågas både asfalt och naturunderlag.

Syftet med vår trafikpolitik är att utöka möjligheterna för Hörbyborna att utnyttja hela Öresundsregionen, med ett större och mer fast samarbete med Region Skåne, med visionen att alltid tänka i ett globalt perspektiv.

Nyheter på Kollektivtrafik