Lisa Rimestad - kandidat till kommunfullmäktige

Lyssna

Presentation av Miljöpartiet Hyltes förstanamn på listan till kommunvalet.

I vår kom då dagen då jag beslutade att tacka ja till att engagera mig i politiken och det vill jag nu dela med er. I höst ställer jag upp som som kandidat för Miljöpartiet de Gröna i Hyltebruk. I all enkelhet har även jag visioner, tankar och förslag om hur vi kan leva och bygga vidare på vårt samhälle; ställa om, leva hållbart och tillsammans i Sverige. Och Världen. Jag har, i mitt liv, träffat många kloka, underbara människor och genom mina jobb som grafiker, språklärare, guide, instruktör och lärare, genom min utbildning och min sjukdom och genom aktiviteter och projekt i föreningar och vänkrets sett hur mycket engagemang och kunskap människor lägger i sina liv. Och vilket kitt vi har när så många ändå så lätt ställer upp för någon annan än sig själv. Många av er finns här på FB också. Så jag tänker, att, oavsett partifärg och bakgrund, finns det ett utgångsläge att tillsammans skapa en grönare framtid, leva hela livet väl och i gemenskaper som vi mår bra av. Stressa mindre och ta vara på både människor, djur och natur.  Hyltebygden och våra invånare är bra på mycket och jag ser att det i alla partier finns intresse att bygga Hylte hållbart, men vi kan bli grönare och profilera oss som en stark framtidskommun.

Det politiska valet i september är viktigt för oss alla, men det viktigaste valet gör vi trots allt varje dag i våra egna liv. Hur tänker vi när vi tänker energi och transporter, handlar mat, köper bil, byter mobil, när vi tar hand om oss själva och andra? Det finns alltid ett bättre val för just dig och mig, alltid ett som gör oss starkare, gladare och mera hållbara. Totalt sett.

Om det nu är fler av er som har synpunkter och intresse att engagera er, kanske i Miljöpartiet, eller rösta på oss blir jag så klart bara glad. Ja tack! - till era förslag, tankar, erfarenheter och meningsfulla samtal. Vi är alla barn i början, jag har själv just skrivit min första debattartikel, filar på program och imorgon stundar en första politisk debatt om Maten, Klimatet och Jobben i Forum i Hylte. Väl mött i sommar vare sig det är politik eller något av det vi annars brukar ses omkring.

www.mp.se/om/lisa-rimestad