Årsmöte och nytt grönt handlingsprogram

Idag klubbades huvudutformningen på Miljöpartiet i Karlstads nya handlingsprogram. I flera månaders tid har miljöpartister i Karlstads kommun arbetat målmedvetet i olika arbetsgrupper, varit på medlemsmöten och idag, lördag den 3 mars klubbades så huvudutformningen av programmet.

Resultatet blir ett dokument som kommer att fungera som vägledare för Miljöpartiet Karlstad i valrörelsen.

Partiet genomförde också ett årsmöte där nuvarande sammankallande Jan Kardemark återvaldes som sammankallande i ledningsgruppen. Till språkrör för MP Karlstad fick Monika Bubholz och Per-Inge Lidén förnyat förtroende och en ledningsgrupp valdes in med både gamla och nya ledamöter.

Miljöpartiet Karlstad ser nu fram emot ett spännande år och en valrörelse där lokala klimat- och miljöfrågor kommer att ta plats.

– Det här känns riktigt bra. Vi har tillsammans i flera månaders tid jobbat fram ett grönt och spännande handlingsprogram. Det känns skönt att ha i ryggen nu när valrörelsen närmar sig. I den finns många konkreta förslag som kan göra Karlstad till en ännu mer levande och hållbar kommun, säger Monika Bubholz.

Under dagen rymdes såväl politiska frågor som med stor bredd handlade om allt från stadsmiljö, social hållbarhet till lokal näringslivspolitik. Samtidigt låg stor fokus på föreningsfrågorna. Per-Inge Lidén:

– Det är så härligt med den partidemokrati vi har. Man tar med sig mycket energi för medlemmarna har med sig både kunskap och engagemang. Så nu känner jag mig laddad och glad att ta mig an de närmsta månaderna och se till att våra gröna frågor ska synas för medborgarna, säger Per-Inge Lidén.

Ledningsgruppen består utöver sammankallande och språkrör av följande personer:

Cecilia Lindström
Robert Halvarsson