Pressrelease årsmöte MP Kävlinge

PressreleaseÅrsmötet för MP Kävlinge hölls i föreningens nya lokaler på Hantverksgården i Kävlinge söndagen den 5 mars. En stor medlemsuppslutning valde ny styrelse, antog nya stadgar och satte ramarna för detta års arbete.

Årsmötet är en viktig milstolpe för föreningen eftersom 2017 kommer att präglas av förberedelser inför valet 2018.

Det är nu vi lägger grunden för valet 2018, menar Lars Lundström som omvaldes till ordförande. Vi har bildat en stark styrelse som är redo att utveckla medlemmar och verksamhet inför 2018. Vi vill framför allt stärka de nya medlemmar vi fått under 2016 och under början av 2017 och göra fler redo att med glädje och inspiration axla det ansvar det innebär att vara en del av kommunens ledning.

Vi rivstartar med ett öppet hus den 23 mars, då Jimmy Lindsjö från Naturskyddsföreningen kommer till oss under titeln ”giftfritt i badrumsskåpet” ett samtal om kemikalier i hudvårdsprodukter och parfymer. Vi erbjuder också alla som kommer att göra sin egen produkt av naturliga råvaror.

Föreningen antog nya stadgar där vi stärker Partiföreträdarens roll i vardagspolitiken. Nils Nyberg omvaldes och får fortsatt till uppgift att koordinera Miljöpartiets roll i samarbetet inom Kvintetten. Nils får också i uppgift att skapa ett nytt forum där alla med kommunala förtroendeuppdrag träffas för att ge bättre samordning mellan partiets företrädare i olika nämnder. I och med detta tyngre ansvar kommer Nils att lämna rollen som sekreterare i föreningen och hans tidigare uppgifter i den rollen fördelas nu i den nya styrelsen.

Nils har varit med i styrelsearbetet under drygt åtta år och har starkt bidragit till att skapa den starka förening vi idag är. Trots vikande medlemssiffror för Miljöpartiet generellt, växer vi fortsatt i Kävlinge, och detta mycket tack vare Nils idoga arbete med att göra Miljöpartiets politik känd för kommunens invånare. Vi är nu fler än någonsin som tillsammans fortsätter det arbetet.