Miljöpartiet i Malmös senaste pressmeddelanden

26 oktober 2020

Satsningar på klimat, miljö och förebyggande socialt arbete tack vare Miljöpartiet

Enklare och säkrare cykelpendling, utredning av stopp för genomfartstrafik på Möllan och en tydlig prioritering av tidiga förebyggande sociala insatser för barn i riskzonen. Det är några delar av resultatet av Miljöpartiets budgetförhandlingar med S och L.

28 oktober 2019

En grön budget för Malmö 2020

Miljöpartiets förslag till budget för Malmö stad fokuserar på stadens tre allvarliga utmaningar – klimatkrisen, de växande sociala klyftorna och miljöförstörelsen.

24 september 2019

Malmös hemlösa barn ett steg närmre att slippa undermåliga akutboenden

Miljöpartiets initiativ för att Malmö stad ska driva barnanpassade akutboenden i egen regi vann i dag gehör i arbetsmarknads- och socialnämnden och ska utredas. Det betyder att Malmös 1 300 hemlösa barn i dag kom ett steg närmre att slippa bo på undermåliga och dyra privata boenden.

11 september 2019

Malmös 1 300 hemlösa barn behöver trygga boenden

I vår stad finns 1 300 hemlösa barn som riskerar att få växa upp på undermåliga akutboenden. För att ge barnen en tryggare start i livet lämnar Miljöpartiet i Malmö i dag in ett nämndsinitiativ till arbetsmarknads- och socialnämnden för att Malmö stad ska öppna boenden i egen regi, för att höja kvaliteten och få bort ockerhyror.

Tidigare pressmeddelanden

Här finns alla våra pressmeddelanden samlade.

Du hittar våra pressbilder på Flickr.

Presskontakt Miljöpartiet i Malmö

Andreas Larsson