Valsamordnare/Sociala medier-ansvarig

Miljöpartiet Norrbotten söker en engagerad medarbetare med gröna värderingar som kan hålla ihop arbetet inför valet 2022. Tjänsten är en visstidsanställning som kan utformas i sin omfattning efter dina möjligheter och önskemål.
I september är det dags för ett av nutidens viktigaste val. Klimatkrisen är redan här och samtidigt är humanistiska värden och solidariteten i samhället under hot av nationalistiska och högerkonservativa krafter både i Europa och i Sverige. Nu måste vi göra allt vi kan för att rädda klimatet, utveckla demokratin och skapa ett starkare samhälle för alla!

Omfattning:

Tjänsten/ tjänsterna är flexibel/flexibla i sin omfattning. Kvälls- och helgarbete förekommer. Arbetsområdet är i hela Norrbotten.
När: Tillträde snarast. Visstid t.o.m. 2022-09-30.

Runt om i Europa är gröna partier på frammarsch och även i Sverige går Miljöpartiet bättre. Därför söker vi nu valarbetare inför nästa år i olika omfattning, såväl lokalt som åt distriktsorganisationen i länet. Vi är öppna för att organisera en eller flera tjänster i olika omfattning då vi tror att våra kandidater kanske redan har sysselsättning som studier eller andra arbeten. Denna annons kan alltså handla om både deltids- och heltidstjänster.

Tilltänkta ansvarsområden:

• Samordna aktiviteter, kampanjer och utbildningar i valrörelsen.
  • Intern kommunikation med medlemmar.
  • Stödja lokalavdelningar och toppkandidater med debattinlägg och förberedelser för debatter och andra aktiviteter
  • Hantera administration, planering och myndighetskontakter.
  • Produktion av innehåll till och hantering av partiets digitala kommunikation i sociala medier, inklusive annonsering.
  • Ansvara för samordning och kommunikation med riksorganisationen.
  • Samordna valaktiviteter, stötta och serva medlemmar med att delta på dessa
  • Ansvara för att föra ut MP Norrbottens valbudskap
  • Ansvara för att utveckla och driva trafik till sociala kanaler
  • Arbeta med digital och analog annonsering grafisk formgivning
  • Stötta lokalavdelningar i deras arbete med social media

Kvalifikationer

Vi söker dig som har ett stort engagemang för gröna värderingar och en förmåga att leda, organisera och engagera ideella krafter. Det är viktigt att du är prestigelös, strukturerad och kan arbeta självständigt.

Vi vill att du:

• Delar Miljöpartiets värderingar (att vara medlem är inget krav).
  • Har god språklig förmåga, såväl i tal som i skrift.
  • Har erfarenhet av att producera och marknadsföra innehåll på sociala medier.
  • Är van att strukturera, genomföra och leda projekt.
  • Det är meriterande om du:
  • Har erfarenhet av att arbeta med bild- och videobehandling och har grundläggande kunskaper inom Adobe-paketet.
  • Har arbetat åt ideella organisationer tidigare.
  • Har arbetat eller engagerat dig i valrörelse tidigare.
  • Har B-körkort.

Välkommen med din ansökan

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet.

Skicka din ansökan till henrik.blind@mp.se med en beskrivning av dig själv, vad du har gjort tidigare och vilken omfattning du är intresserad av (hel- eller deltid). Bifoga CV och referenser.  Märk ditt mejl med Valsamordnare.  Vi kommer kalla till intervjuer löpande, skicka in din ansökan omgående, dock senast den 27 mars 2022.

Kontaktperson för frågor: Distriktsordföranden Henrik Blind, 070-398 58 97.

VI SÖKER OCKSÅ FRIVILLIGA AKTIVA. Fler aktiva medlemmar behövs redan nu, inför det viktigaste klimatvalet någonsin. Hör av dig om hur du kan bidra!