Många aktiviteter i höst

Nu börjar hösten sätta fart på riktigt med möten och politiskt arbete inom Miljöpartiet de gröna i Nyköping, i bland annat nämnder och styrelser. Lokalgruppen har också många andra aktiviteter planerade under hösten.

Lokalavdelningens styrelse ses en gång i månaden. Styrelsemötena är, precis som alla möten inom Miljöpartiet, öppna för alla som är medlemmar i partiet.
På medlemsmötet i början av september bildades en arbetsgrupp som ska hjälpa till att starta ett aktivt ungdomsförbund här i Nyköping, Grön ungdom behövs! De kommer att ta kontakt med våra unga medlemmar, fundera ut sätt att rekrytera nya, och vara ett stöd för de som vill engagera sig! Om ni har någon ungdom i er närhet som funderar på att engagera sig så be dem gärna kontakta vår arbetsgrupp. Maila till nykoping@mp.se.
Under hösten så kommer vi anordna lite olika temakvällar och föredrag. Bl.a. om Tågsemester, samt om Retuna, den stora återbruksgallerian i Eskilstuna.
Vid senaste styrelsemötet tog vi även beslut om att bilda en arbetsgrupp för klimatfrågor, bland annat som ett stöd för våra förtroendevalda i kommunen.
Och du? Du har väl åkt i Nyköpings nya elbussar i stadstrafiken? De är ett resultat av vår gröna miljöinriktade kommunpolitik. Miljöpartiet de Gröna i Nyköping sitter i den styrande majoriteten, så vi har verkligt inflytande över de beslut som tas.