Klara Holmin

Klara Holmin, politisk sekreterare

Mini-intervju med Klara Holmin, #3 på Göteborgs kommunlista
Klara, vad är dina hjärtefrågor?
Rättvisa! Både klimaträttvisa mellan länder och jämlika förutsättningar för alla som bor i Sverige.

Varför just dom?
I Sverige har vi senaste århundradet släppt ut väldigt mycket växthusgaser och gifter. Men det är inte vi som drabbas värst av utsläppen, utan fattigare människor i andra länder. Sverige ska bygga ett långsiktigt hållbart land, men också bidra allt vi kan till en långsiktigt hållbar värld!

Berätta något om dig själv!
Jag är extremt bra på spelet ”Med andra ord!”. Men jag är rastlös och därför värdelös på strategispel.

_____________________________

Jag är förbannad på att klimatet och miljön förstörs, samtidigt som samhället faller isär. Det är dags att sätta stopp.

Göteborg präglas av en dumsnål kortsiktighet. Jag vill istället att miljö och människor ska hålla i längden, men då måste Göteborg ställas om! Kommun, företag, föreningar och vi göteborgare måste hjälpas åt. Alla har rätt att känna trygghet och delaktighet, och varje göteborgare ska få chans att göra sin röst hörd. Samtidigt kan vi göra staden mycket roligare, en hållbar stad måste inte vara tråkig! Klimatsmarta val ska vara en självklarhet, och den som behöver kommunens stöd ska få det direkt.

Jag vill:

• Göra det lättare att leva klimatsmart
  • Ge alla göteborgare en ärlig chans genom tidiga insatser
  • Göra Göteborg roligare

Aktuella frågor för Klara Holmin

Aktuella frågor i region och kommun