Vi lovar inte guld men gröna skogar

MP: Vi lovar inte guld men gröna skogar

Kommunalrådskandidat Lea Strandberg skriver i NA tillsammans med kandidaterna till kommunfullmäktige Fredrik Persson, Maria Sääf och Marcus Willén. De skriver att Örebro kommun står inför ett historiskt vägval. ”Antingen kan vi på allvar börja följa Parisavtalet för att få ner jordens medeltemperatur eller så kan vi fortsätta att medverka till torka och extremväder. För oss miljöpartister är vägvalet enkelt.”

Miljöpartiet är beredda att sätta sig i en majoritet i Örebro kommun som på allvar vill ta tag i miljö- och klimatproblemen.

”Vi har sju år på oss att komma ner i nollutsläpp. En tuff resa väntar där föregående generationer inte gett oss de bästa förutsättningarna. Vi vill att våra barn inte ska få ett hopplöst liv med förtorkade och förorenade vattendrag, matbrist och extremhetta. Vi är beredda att jobba hårt för detta. Vill du vara med oss och se till att vår planet och vår kommun fortfarande ska vara beboelig så röstar du grönt. Vi lovar inte guld, men gröna skogar!”

Läs hela debattartikeln i Nerikes Allehandas här, länk: https://www.na.se/2022-09-09/miljopartiet-vi-lovar-inte-guld-men-grona-skogar

Relaterade nyheter

Örebro, 24 juni 2026

Open art, Miljöpartiet varnar för politiker som värderar eller påverkar vilka konstverk som ska visas.

Örebro, 9 juni 2026

Bygg en grönare stad

Örebro, 28 maj 2026

Strandberg och Hansén (MP): Ge lärarna mer tid för sitt kärnuppdrag!

Kunde inte hitta några poster

Försök med en annan filtrering eller sökning.

Läs alla nyheter