Vi lovar inte guld men gröna skogar

MP: Vi lovar inte guld men gröna skogar

Kommunalrådskandidat Lea Strandberg skriver i NA tillsammans med kandidaterna till kommunfullmäktige Fredrik Persson, Maria Sääf och Marcus Willén. De skriver att Örebro kommun står inför ett historiskt vägval. ”Antingen kan vi på allvar börja följa Parisavtalet för att få ner jordens medeltemperatur eller så kan vi fortsätta att medverka till torka och extremväder. För oss miljöpartister är vägvalet enkelt.”

Miljöpartiet är beredda att sätta sig i en majoritet i Örebro kommun som på allvar vill ta tag i miljö- och klimatproblemen.

”Vi har sju år på oss att komma ner i nollutsläpp. En tuff resa väntar där föregående generationer inte gett oss de bästa förutsättningarna. Vi vill att våra barn inte ska få ett hopplöst liv med förtorkade och förorenade vattendrag, matbrist och extremhetta. Vi är beredda att jobba hårt för detta. Vill du vara med oss och se till att vår planet och vår kommun fortfarande ska vara beboelig så röstar du grönt. Vi lovar inte guld, men gröna skogar!”

Läs hela debattartikeln i Nerikes Allehandas här, länk: https://www.na.se/2022-09-09/miljopartiet-vi-lovar-inte-guld-men-grona-skogar