Till minne Hulda Johansson

Vi har nåtts av beskedet att Hulda Johansson, vår före detta ordförande för Miljöpartiet i Trollhättan, har gått bort efter en tids sjukdom.
Hulda var en av de första företrädarna när lokalföreningen bildades 1982 i Trollhättan.

Hulda var en mycket engagerad person med stort patos och empati. Hon var som politiker framförallt engagerad i sociala frågor och arbetsmarknadsfrågor och satt i Kommunalfullmäktige under många år.  Vi kommer framförallt att minnas Hulda för det hon gjorde för utsatta människor som t.ex. ”Tjernobylbarnen” där hon år efter år outtröttligt såg till att barn som kom från det kärnkraftsdrabbade områdena fick ett par veckors välbehövligt miljöombyte i vårt närområde. Hulda brann också för Fair Trade. Försäljningsintäkterna gick oavkortat till människor i nöd. Hon var också den drivande kraften bakom att Trollhättan blev Fair Trade City 2009. Hulda var dessutom aktiv i reumatikerföreningen och arbetade för de papperslösa.Hulda var respekterad och mycket omtyckt bland ledamöter från alla partier i kommunfullmäktige. Hulda var en stor inspirationskälla för oss alla genom sitt starka miljöengagemang sin klokhet och sin eftertänksamhet. Hulda lämnar ett stort tomrum efter sig. Vi kommer att sakna henne, men känner stor tacksamhet över att vi fick lära känna henne.  Miljöpartiet i Trollhättan och Regionen