Miljöpartiet de gröna i Västerås söker valsamordnare

Miljöpartiet i Västerås söker en valsamordnare till valrörelsen 2018. Valsamordnaren är en nyckelperson för att få valrörelsen att fungera och vara ett led i att Miljöpartiet i Västerås gör ett framgångsrikt val. Tjänsten är en projektanställning på heltid från mars 2018, eller enligt överenskommelse, till oktober 2018.

Tjänstebeskrivning

Tjänsten innebär att du kommer vara spindeln i nätet i den lokala valrörelsen i Västerås. Din roll blir att planera, leda och delta i de projekt som ingår i valkampanjen. Föreningens främsta redskap för att driva kampanjer är de aktiva medlemmar som finns i vår utförarorganisation, men också våra förtroendevalda. Du ska koordinera arbetet mellan avdelningen och stadshuset, men även samordna vår valrörelse med riksorganisationen och regionen.

Tjänsten innefattar även administrativa uppgifter, till exempel att samordna vår medverkan i olika debatter och dokumentera utlägg som görs inom ramen för valkampanjen. Du kommer även hantera vår hemsida och sociala medier. Du förväntas kontinuerligt dokumentera ditt arbete och återrapportera till valgruppen. Det kan även bli aktuellt med enklare typ av layout till affischer och att skriva pressmeddelanden och debattartiklar.

Du kommer att arbeta tillsammans med vår valgrupp, som består av sex ytterligare personer. Tjänsten kommer att utgå från Miljöpartiets kansli i Västerås.

Vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete, i en miljö som periodvis kan vara hektisk, men alltid inspirerande. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Du delar Miljöpartiets värderingar, men det finns inga krav på tidigare engagemang eller på medlemskap.

Kravprofil

Som valsamordnare ska du ha en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och goda kunskaper inom sociala medier. Du ska snabbt kunna sätta dig in i nya frågor, ha ett flexibelt arbetssätt och god samarbets- och organisationsförmåga. Vi ser gärna att du är en nytänkande person med kreativa idéer som kan användas i kampanjarbetet.

Du ska ha erfarenhet av projektledning och kampanjarbete. Du ska vara strukturerad, välorganiserad och tydlig i ditt eget arbetssätt. Du ska även vara en god strateg och omvärldsbevakare.

Erfarenheter från föreningslivet och god kännedom om Miljöpartiet och dess organisation är meriterande. Du ska kunna skapa förtroende, arbeta självständigt, men samtidigt kunna verka i nära relation till dina arbetskamrater.

God datorvana är ett måste och kunskap i designprogram är meriterande.

Heltid. Tillträde mars 2018 eller enligt överenskommelse. Tjänsten är en projektanställning som löper till och med oktober 2018. Lön enligt överenskommelse. Räkna med oregelbundna arbetstider, såväl kvällstid som helgarbete kommer att bli aktuellt. Mer information lämnas av kommunalrådet Anna Thunell (anna.thunell@mp.se, 021-391394).

Sista ansökningsdag är den 31 december 2017. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Du skickar din ansökan med CV och personligt brev till august.lindberg@mp.se.