Nya trähus vid Öster Mälarstrand med bilpool och laddstationer.

Magnus Edström (MP) slog i första spiken för nya trähus vid Öster Mälarstrand.

Den 1 juni slog Magnus Edström (MP) i första spiken för nya hyreshus vid Kajstråket på Öster Mälarstrand. Fastigheten kommer ha trästomme samt fasader och tak i trä. Det ger miljömässiga fördelar samt karaktär åt områdets gestaltning. För att främja mångfald byggs hyreslägenheter från 1:or till 4:or.

Fastigheten, som förvaltas av Slättö Förvaltning, kommer erbjuda kylutrymmen i entrén för att på så sätt kunna möjliggöra hemleveranser av mat. Hyresgästerna kan beställa mat enskilt och får sedan maten samlevererat till bostaden. På så vis behöver inte alla hyresgäster ta bilen för att handla

– Det känns både trevligt och spännande att en ny aktör kommer igång med bostadsbyggande i Västerås. Slättö vill inte bara bygga hållbart i trä och förvalta hyresrätter, utan även utveckla hyresrätten som boendeform, det är bra och behövs i dagens hyresboende, säger Magnus Edström ordförande fastighetsnämnden, (MP).

Hyresgästerna kommer dessutom erbjudas elbilsladdning, bil- och cykelpool samt en servicestation för cyklar.