EU-valrörelse

Bidra till EU-valrörelsen i Härnösand

euvak

Nu är EU-valrörelsen i full gång! I Novus senaste opinionsundersökningen ligger MP på 10,3 %, men vi vill självklart få ännu fler röster när valdagen väl är här. (För att vara säkra på att behålla våra tre mandat skulle vi till exempel behöva några procentenheter till). Därför hoppas vi att just du vill engagera dig för att fler ska lägga sin röst på Miljöpartiet den 9 juli. Här kommer 8 bra tips på hur du kan bidra till valrörelsen på ett sätt som passar dig.

Så kan du engagera dig

• 👀 Kolla i kalendariet om det är något du vill följa med på.
  • 📢🏙️ Kampanja med oss på stan varje lördag fram till valet. Vi ses kl 11 utanför Espresso House.
  • 📬🚪 Lappa brevlådor eller för de som vill dörrknackning varje söndag mellan 18-20
  • 🌊 Bada för Östersjön (eller heja på när andra doppar sig) den 18 maj.
  • 📬 Dela ut informationsblad och valsedlar i brevlådor. Kontakta TullaMaja för mer information
  • 📑 Affischera och hjälpa med att kontrollera att inte plakaten ramlat. Även här får du gärna kontakta oss.
  • 💬 Prata med nära och kära och berätta varför du tänker rösta på Miljöpartiet.
  • 👍 Gilla och dela miljöpartiets inlägg på sociala medier. (Du följer väl Miljöpartiet de gröna i Härnösand på Facebook och mpharnosand på Instagram 😊)
  • 💰 Bidra ekonomiskt om du har en slant över. Extremhögern har till skillnad från Miljöpartiet väldigt mycket pengar till sin valkampanj vilket ger dem ett försprång när det gäller att få genomslag för sina kampanjer. Genom att bidra ekonomiskt hjälper du oss att synas och höras så att fler nås av våra viktiga budskap. Swisha till 1234535050 och skriv ”Valkampanj”, eller följ den här länken: mp.se/ge-en-gava
  • ☕ Bjud in dina vänner och bekanta till en träff med våra lokala EU-kandidater, Knapp Britta Thyr och Joakim Byström. Hör av dig så styr vi upp det hela tillsammans! Tipsa också gärna oss om du känner till andra event där Knapp Britta och Joakim kan vara med och berätta om valet och Miljöpartiets politik.

Har du fler idéer på hur vi kan få ut så mycket som möjligt av valrörelsen, så hör av dig! Vi hjälper dig gärna att förverkliga dina initiativ!