Miljöpartiet i Karlstad och Värmland växer!

Vid årskiftet 2016/2017 hade medlemsantalet i Värmland vuxit med 29,4 % jämfört med föregående årsskifte. Forshaga, Hammarö och Karlstad ökar mest och Värmland är nu sjunde största distrikt i Miljöpartiet.
MP Karlstad har under året blivit fler medlemmar än någonsin, vilket går stick i stäv med många andra kommunavdelningar runtom i landet. Grön ungdom Värmland har också värvat medlemmar, vilket utgör en del av ökningen, samtidigt som partiet nu också har en sidoorganisation för seniorer.

– Det är jätteroligt. Vi är stolta och glada över att vara ett starkt partidistrikt. Jag tror att människor tagit intryck av att vi lyckas få igenom mycket grön politik i Värmland , säger Stina Bergström, språkrör MP Värmland.

I landstinget har Miljöpartiet medverkat till offentlig service som kollektivtrafik och vård i hela länet. I Forshaga, Grums, Hammarö och Karlstad har partiet bidragit till att sätta fokus på skadliga kemikalier.

– Det är kul och viktigt att vi ökar även i små kommuner, liksom att vi har både äldre och yngre som engagerar sig. Det handlar inte bara om ett parti för storstäder och yngre, säger Jesper Johansson, språkrör för MP Värmland. I senaste valet gick vi också framåt i Värmland och flera kommuner, i kontrast till riksdagsvalet där MP backade något.