​Miljöpartiet i Malmös riksdagslista klar

Rasmus Ling toppar Miljöpartiet i Malmös riksdagslista i valet 2018. Listan är nu fastställd sedan medlemmarna sagt sitt i en omröstning.

Rasmus Ling har varit Malmös representant i riksdagen i fyra år, där han är ledamot i skatteutskottet. Han är också ledamot i partistyrelsen för Miljöpartiet de gröna. Rasmus får nu fortsatt förtroende av medlemmarna i Malmö, som har fått ta ställning till valberedningens förslag i en omröstning.

Som andranamn på listan finns Johanna Öfverbeck, som idag är ledamot i kommunfullmäktige och vice ordförande i grundskolenämnden.

– Att representera Malmöborna i riksdagen är det finaste uppdrag man kan ha. Jag är väldigt glad över att ha fått förtroendet från medlemmarna i Miljöpartiet i Malmö. Nu har vi nio månader till valet, och ingen tid att förlora. Det vi nu måste göra är att kavla upp ärmarna, och visa vad Sverige behöver. Vi behöver grön politik, vi behöver mer humanism och solidaritet, vi behöver cykelvägar och tåg, vi behöver lagliga vägar in i Europa, säger Rasmus Ling.