Är du vår nya politiska sekreterare i Norrköping?

Som politisk sekreterare ger du kommunikativt stöd och service till fullmäktigegruppen och kommunalrådet. Ansök senast den 25 oktober.

Du bidrar till det opinionsbildande arbetet genom omvärldsbevakning och granskning av artiklar och pressmeddelanden. En viktig del av tjänsten är att arbeta med research och analys av fakta inför besök, intervjuer, interpellationssvar, motioner och artiklar med mera. du sammankallar också den politiska gruppen och skriver protokoll under deras möten. Tjänsten är mestadels förlagd till dagtid, men kvällar förekommer (ca 3-5 i månaden). För att trivas med arbetet behöver du vara allmänpolitiskt kunnig och ha ett stort intresse för samhällsdebatt och omvärldsbevakning. Du ska vara en god skribent och kunna anpassa materialet efter specifik målgrupp. Du arbetar obehindrat i Office-paketet och har förmågan att strukturera ditt arbete på kort, respektive lång sikt. Det är viktigt för oss att du delar Miljöpartiets värderingar och att du har förståelse för hur organisationer byggda på frivilliga krafter fungerar. För att lyckas med tjänsten bör du ha några års arbetslivserfarenhet. Du bör också ha en universitetsutbildning med kommunikation, statsvetenskaplig eller annan för tjänsten relevant inriktning alternativt annan erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Tjänsten är sannolikt halvtid och är utlyst under förutsättning att erfoderliga beslut fattas. Sista ansökningsdagen är den 25 oktober och ansökan sker till Miljöpartiet de gröna, Skeppargatan 50, 602 47 Norrköping eller till norrkoping@mp.se.