Engagera dig i EU-valrörelsen!

Det är mycket som står på spel i det stundande EU-valet.

De extrema högervindarna blåser i Europa vilket hotar både demokrati, jämställdhet och klimat. När Sveriges regering gång på gång monterar ned viktig klimat- och miljöpolitik är det särskilt viktigt att EU visar vägen.

I valet till Europaparlamentet år 2019, röstade endast 55% av de som var röstberättigade i Sverige, jämfört med 84,2% i senaste riksdagsvalet. Att se till att många lägger sin röst i även detta val är därför av största vikt, för alla oss som vill ha en stark demokrati och en hållbar framtid i Sverige och Europa!

Vi behöver vara många som engagerar oss. Som för samtal och sprider vidare att Miljöpartiet är en motkraft för de trender vi ser inom politiken.

Upptäck hur roligt det kan vara att kampanja!

Vi planerar flera olika typer av kampanjevent. Testa på att gå med och knacka dörr, bjud på kaffe och sprid vårt förslag om Sverigekortet vid resecentrum eller bli grön nätsupporter genom att sprida vår politik i sociala kanaler. Tillsammans når vi många fler, och visst är det roligt att göra något tillsammans?

Skriv upp dig via länken här nedan så kontaktar vi dig när det är dags att kampanja!