Linnea Sandahl

Ledamot av byggnadsnämnden i Varberg, ledamot av kommunfullmäktige i Varberg 2014-2018

Madeleine Bagge
Linneas hjärtefrågor

Äldrepolitik.

Jämställdhet och jämlikhet.

Kultur & Fritid.

Linnea Sandahl

Mer om Linnea Sandahl

Personligt

Linnea blev tidigt engagerad i jämställdhetsfrågorna när hon på gymnasiet såg de skilda beteenden som fanns gällande kön. Hon läste på och blev upprörd över vad hon fann - så här kunde det inte få fortgå. Det blev ett aktivt steg att sätta sig ner och läsa igenom partiernas program för att se var hon kunde göra skillnad och valet föll naturligt på att bli medlem i Grön Ungdom, även om engagemanget började direkt i Miljöpartiet. Linneas fokus är jämställdhet men hon har också insett att miljöfrågorna och naturen ligger henne varmt om hjärtat.

Idag bor Linnea med sambo i hus utanför Veddige men hon är uppväxt i centrala Varberg med i en riktig kulturfamilj. I yrkeslivet har hon tagit fasta på sin hjärtefråga och arbetar som jämställdhets- och mångfaldssamordnare på Miljöpartiets partikansli i Stockholm, dit hon pendlar med tåg. Kuriosa är att Linnea älskar våfflor!

Linnea är ledamot i kommunfullmäktige och byggnadsnämnden sedan 2014. Hon har också suttit i MP Varbergs styrelse i flera år.