Pressmeddelande: Miljöpartiets kommunalråd börjar jobba hos Drivhuset på Creative House

I ett pressmeddelande berättar Miljöpartiets kommunalråd Sara Richert och Niclas Persson att de flyttar sitt arbete till Drivhuset på Creative House i fyra veckor med start 22 augusti 2016.

22 augusti 2016

PRESSMEDDELANDE:

Miljöpartiets kommunalråd börjar jobba hos Drivhuset på Creative House

Från och med idag – måndag 22 augusti – flyttar Miljöpartiets rådhuskansli tillfälligt in hos Drivhuset, som sitter på Creative House i Örebro. Det är en fortsättning på ett arbetssätt som inleddes i Vivalla i augusti 2015 och på STARTcentrum i januari i år. I fyra veckor kommer Miljöpartiets kommunalråd att jobba hos Drivhuset.

– Det är viktigt för oss kommunalråd att komma närmare örebroarna, lyssna på fler och bli mer tillgängliga, säger Sara Richert, kommunalråd för Miljöpartiet. Därför flyttar vi ut vår vardag från rådhuset för tredje gången.

Nu är det Drivhuset som gjort plats för Miljöpartiets båda kommunalråd – Sara Richert och Niclas Persson. Här kommer kommunalråden att jobba med sitt vanliga politiska arbete, men med öppna dörrar så att människor kan komma och berätta om sina idéer.

– Här hos Drivhuset är jag övertygad om att vi kommer att få många samtal med kreativa och kloka människor med olika idéer som är viktiga för Örebros utveckling, säger Sara Richert, kommunalråd för Miljöpartiet. Och att Drivhuset flyttat till Creative House känns jättespännande.

Drivhuset hjälper nya entreprenörer att starta och driva företag eller på andra sätt förverkliga sina idéer. Genom att erbjuda vägledning, utbildning och en kreativ kontorsmiljö skapar Drivhuset framtidens företag och fler entreprenöriella individer. Just nu bokar kommunalråden in flera möten och studiebesök för att lyssna på människor som på olika sätt gör idéer, innovationer och visioner till verklighet.

– Entreprenörer och företagare är oerhört viktiga i arbetet med att ställa om Örebro till en mer hållbar framtid och Drivhusets erfarenhet från att arbeta med studenters och forskares affärsidéer ser jag fram emot att få ta del av, säger Niclas Persson, kommunalråd för Miljöpartiet. Det blir en inspirerande månad.

För Miljöpartiet är det viktigt att skapa flera och bättre samtal mellan partiets förtroendevalda och de som lever i Örebro och utvecklar kommunen.

– Våra förtroendevalda vill utveckla politik som gör hela Örebro bättre och mer hållbart, säger Niclas Persson, kommunalråd och gruppledare. En bättre plats att göra det än i örebroarnas vardag finns inte.

Kontakt:

Sara Richert, kommunalråd och gruppledare