Lättläst version Skånes grönaste valmanifest

Lyssna

En lättläst kort version av Miljöpartiet i Skånes valmanifest valet 2018.

Miljöpartiet i Skåne tycker att det är viktigt att människor
tar hand om naturen,
djuren och sina medmänniskor.
Vi vill att fler i Skåne ska åka buss, tåg eller cykla
istället för att köra bil.
Miljöpartiet vill arbeta för att bussar och tåg kommer i rätt tid
och är bekväma att åka i.

Du som behöver vård ska snabbt kunna få det.
Miljöpartiet vill satsa mer pengar för att hjälpa människor som mår dåligt.
Miljöpartiet vill inte att människor köper saker som de inte behöver
eftersom det skadar vår miljö.

Du ska rösta på Miljöpartiet:

  • Om du tycker att det är viktigt att kvinnor och män ska ha samma rättigheter.

  • Om du tycker att att det är viktigt att människor tar hand om varandra.

  • Om du tycker att människor ska känna att framtiden blir positiv.

    I Sverige lever vi på ett sätt som skadar vår miljö.
    Luften är dålig. Fiskar och fåglar dör av plast i havet.
    Det är mycket skräp på marken och vattnet blir dåligt.
    Vädret blir varmare och fler människor skadas och dör av översvämningar och orkaner.

Miljöpartiet i Skåne vill satsa på:

  • Allt som är bra för vår miljö och vårt klimat.  

  • Vi vill ha rent vatten och ren natur.

  • Att det ska vara bättre att åka tåg och buss

  • eller att cykla.

  • Att alla människor ska få bra hjälp på sin vårdcentral
    om man är sjuk.

  • Att alla människor ska må bra i sin kropp
    och ha bra tankar och känslor.

  • Att vi alla rör på oss och äter bra mat.

  • Att alla människor behandlas bra.
     

    Din röst är viktig.
    Din röst kan hjälpa Miljöpartiet att ta beslut som är viktiga för att rädda vår miljö och för att människor ska ta hand om varandra.
    Miljöpartiet vill rädda vår miljö. Nu.

Dela och diskutera sidan med dina vänner

Starta ett politiskt samtal, vår demokrati mår bra av det!

Kopiera länk: