Miljöpartiet i Skåne söker kampanjassistenter/blivande kampanjproffs inför valrörelsen

Har du mycket att ge under årets valrörelse? Vill du arbeta för gröna valframgångar? Då ska du söka till MP Skånes kampanjpool. Vi söker nu engagerade personer som vill jobba extra mycket inför valet den 11 september och vara tillgängliga för aktiviteter på andra orter och i andra kommuner än sin egen.
Inför valet satsar MP Skåne på en kampanjpool för att kunna öka antalet aktiviteter och framförallt antalet miljöpartister som syns runt om i Skåne. Kampanjpoolen består av personer som anställs för att bemanna aktiviteter runt om i Skåne.

Du som vill ingå i kampanjpoolen ska kunna och vilja representera MP vid olika typer av aktiviteter och kampanjer. Det kan till exempel röra sig om att dela ut material, prata med folk vid olika evenemang, bemanna valstugor och kampanjområde eller delta i ett motionslopp klädd i MP-tröja. Du får gärna ha erfarenhet av valarbete, men det är inget krav. Kampanjpoolen kommer att få en gemensam introduktion och en utbildning i kampanjarbete och aktuell politik. Under slutspurten av valrörelsen (1 augusti-11 september) kan det även bli aktuellt att hjälpa till med praktiska arbetsuppgifter, som till exempel att leverera material, stötta upp som jour och “grön aktivist” på sociala medier.

Aktuella kampanjveckor är v. 17 och v. 20 på våren samt 1 aug – 11 september. Utöver det kommer kampanjarbete att ske under fler tillfällen i sommar.

Vi söker dig som:

• har lätt för, och tycker om, att prata med olika sorters människor
  • är positiv, idérik, och förtroendeingivande person som vill sprida glädje och energi
  • är nyfiken på att lära dig mer om Miljöpartiets politik på olika nivåer
  • vill locka väljare till Miljöpartiet och bidra till gröna valframgångar och därmed det gröna samhällsbygget
  • är beredd att (ibland med kort varsel) rycka ut till avdelningar och orter för att vara en extra och en inspirerande kraft samt bidra med energi och kunskap
  • delar våra gröna värderingar och vill arbeta för gröna valframgångar
  • står för och vill representera vår politik på nationell, regional och kommunal nivå

Vi ser gärna att du är eller blir medlem men det är inget krav.

Du får:
Anställda i kampanjpoolen får ekonomisk ersättning per timme/vecka, samt ersättning för resor och ev andra kostnader som medföljer uppdrag.

Du får delta på en utbildningsdag, fördjupa dig i grön ideologi och träffa toppkandidater till regionfullmäktige och riksdag. Du får erfarenhet av kampanjarbete, träning i politisk retorik och får delta i olika kampanjaktiviteter runt om i Skåne. Du blir en del av ett engagerat team som kommer vara ansiktet utåt i MP Skånes valkampanj!

Ansök nu
Ansök snarast möjligt genom att skicka ett mail till karin.edstedt@mp.se. Skriv “Söker till kampanjpoolen” i ämnesraden.  Berätta lite om dig själv och varför du tror att du kan vara en extra kraft att räkna med under valrörelsen.

Svara även på:

• Antal timmar/vecka) som du uppskattar att du kan arbeta under v. 17 och v. 20
  • Antal timmar/vecka) som du uppskattar att du kan arbeta 1 augusti-11  september
  • Tider eller dagar som passar bättre eller sämre för dig
  • Bostadsort och ev annan ort där du ofta befinner dig
  • Övrig sysselsättning
  • Kunskaper som du har och tror att vi kan ha användning för i valrörelsen (ex flerspråkig, kunskaper i indesign etc)
  • Om du har körkort

Vi gör intervjuer och anställer personer löpande.

Frågor? Kontakta Karin Edstedt, karin.edstedt@mp.se eller 076-0067737