MP Skånes Hållbarhetspris 2017

Är du student och brinner för miljön? Ta då chansen att vara med och tävla om Miljöpartiet de gröna i Skånes Hållbarhetspris 2017!

Miljöpartiet de gröna i Skånes Hållbarhetspris är en tävling som sätter fokus på de globala hållbarhetsmålen. Priset på 7500 kronor delas ut till en uppsats som inspirerar till hållbara lösningar för Skåne och världen. År 2017 års pris riktar sig till uppsatser eller examenarbeten som söker lösningar för att uppnå mål 6: Rent vatten och sanitet, mål 12: Hållbar konsumtion och produktion, och/eller mål 16: Fredliga och inkluderande samhälle. Läs mer om målen på http://www.globalamalen.se/

Uppsats- eller examensarbetet ska vara på kandidat, master eller magisternivå och skriven på engelska eller ett skandinaviskt språk. Arbetet ska vara godkänt vid lärosäte inom Region Skånes geografi under perioden den 1 juli 2016 – 1 september 2017.

Nominera din eller någon annans uppsats senast den 1 september till emil.samnegard@mp.se.

Prisutdelning sker lördagen den 23 september i Medborgarhuset i Eslöv under Miljöpartiet de grönas inspirationsdagar.