Ett stort tack

Som vi kämpat!

Stort tack allihop! Till alla som kämpat i stort och smått. Varje bidrag har varit viktigt.
Tack för allt ert engagemang och hårda arbete. Det har varit en lång, intensiv valrörelse och tack vare er finns vi kvar i riksdagen. Det är inte en liten bedrift – trots alla lögner och miljoner som lagts ner på att driva oss ur, så sitter vi kvar och vi tar till och med fler mandat. I Regionen ser vi ut att behålla våra 6 mandat och därmed vårt partibidrag. I Skåne kommer vi vara representerade i 20 kommuner. Det är bättre än vad vi trodde i somras och det var inte vad våra motståndare önskade sig. Vi är fortsatt starka i Lund (preliminärt 9,1 procent), Höganäs (6,2 procent), Malmö och Höör (5,5 procent) och Simrishamn (4,4 procent).

Det gick inte bra för alla och det är okej att vara ledsen. Att omgruppera. Vi har även träffat på miljöpartister de senaste dagarna som blivit motiverade av valresultatet. Som är redo för nya tag och revansch. Tillsammans får vi stötta de 13 kommunavdelningarna som nu troligtvis blir vita och vi ska se till att vi tar tillbaka de mandat vi förlorat. Ni har kämpat i motvind, men ni har kämpat väl. Vi vet att Miljöpartiet behövs mer än någonsin och de kommande 4 åren kommer fler och fler att inse det.

Tillsammans kommer fortsätta kämpa för våra gemensamma värderingar och den framtidstro som driver oss. Därför vill vi också rikta ett stort tack till alla våra väljare för ert stöd och er support. Miljöpartiet behövs mer än någonsin nu.

Hälsningar,
Josefin och Emma