Välkommen till en manifestation för Mänskliga rättigheter

Lyssna

Den 27 januari är det åter dags för förintelsens minnesdag. Alla som är intresserade och har möjlighet att delta är hjärtligt välkomna!

Förintelsens minnesdag en viktig dag att minnas Evenemanget Förintelsens minnesdag i Vara arrangerades för första gången av Miljöpartiet de gröna, Vara kommun och nu har fler medarrangörer valt att ställa upp. Bland annat: Socialdemokraterna, Conventus, Vänsterpartiet, Moderaterna, Rädda barnen, Studieförbundet vuxenskolan, ABF, Svenska kyrkan m.fl. Det är en viktig dag att minnas.

Förintelsens minnesdag är ett årligt evenemang som vi i Miljöpartiet de gröna varit med och arrangerat. I år kommer även fler medarrangörer finnas på plats.

Manifestationen kommer att först äga rum i Badhusparken i Vara där vi kommer att samlas för att klockan 18.00 gå i ett fackeltåg till Vara Folkhögskola. Programmet startas cirka 18.30 genom Fredrik Nelander som inleder med ett tal och tänder ett ljus samt håller en tyst minut.

Alla som är intresserade är hjärtligt välkommen att delta på detta viktiga arrangemang.

Mvh Styrelsen.