Handlingsprogrammet presenteras

Torsdag är torgdag i Varberg och från Miljöpartiet slog vi upp vårt tält mitt i strömmen av torgbesökare. För dagen hade vi även riksdagsledamoten och vår energipolitiska talesperson Lorentz Tovatt på besök liksom MP Hallands riksdagskandidat Jan Riise. Många trevliga och givande samtal med både Varbergsbor och besökare.

Idag presenterades också Miljöpartiet i Varberg handlingsprogrammet för de kommande fyra åren. Det finns förstås att ladda ner och läsa. Det handlar om hur vi vill arbeta med miljö- och klimatfrågorna i kommunen, bland annat genom en koldioxidbudget och om att vara rädda om jordbruksmarken. Vi vill göra naturen kring Himleån till naturreservat och vi vill värna den biologiska mångfalden.

I skolorna vill vi att det serveras mer ekologisk mat. Vi vill undersöka hur kommunen kan verka för den lokala ekologiska livsmedelsproduktionen och hur vi kan öka vår självförsörjningsgrad.

Och mycket mer. Läs mer och hämta hela programmet här.