Nya regeringen missgynnar kollektivtrafiken

Dagens reseavdrag – och det som regeringen föreslår – är både orättvist och klimatskadligt. Regeringen bör tänka om, och se till att de som tar sig långväga till jobbet på annat sätt än genom bil också får rättvist stöd att göra det valet.

Det skriver MP Värmlands båda språkrör, Jesper Johansson från Borgvik och Cecilia Boman Lindström från Väse, om här.

Relaterade nyheter

Värmland, 27 juni 2026

Veckobrev v. 26: Almedalen och SM-vecka

Värmland, 18 juni 2026

Veckobrev v. 25: Budgetbeslut, djungellekpark och valfix

Värmland, 13 juni 2026

Veckobrev v. 24: Svamp, ull och student

Kunde inte hitta några poster

Försök med en annan filtrering eller sökning.

Läs alla nyheter