Blekinge

Lyssna

Välkomna till Miljöpartiet i Blekinge!

Vi vill skapa ett robustare samhälle med en högre grad av självförsörjning. Lokalt baserade företag som levererar lokala tjänster som t.ex livsmedel, energi, kultur, hälsa, reparationer bidrar till välståndet, meningsfulla arbeten och är inbäddade i samhället vilket betyder att de inte flyttar ut till låglöneländer.

Kom med oss, vi behöver dig! Kontakta din lokalavdelning för mer information om mötestider och andra arrangemang. Engagera dig lokalt och kämpa globalt!

___________________________________________________________________

Miljöpartiet de Gröna i Blekinge har iår hållit sitt årsmöte på Röshults Vedungsbageri i Olofström.

Øjvind Hatt omvaldes som distriktsordförande.  Följande uttalande gjordes på mötet:

Klimatet är en av de största frågorna för mänsklighetens välstånd. Valet bör handla om framtiden. Vår chans att agera är NU. Vi vill uppmuntra alla väljare att utmana sina partier och politiska företrädare och avkräva konkreta svar om klimatfrågan inför valdagen. Miljöpartiet har i regeringsställning bidragit till den största miljöbudgeten någonsin; vi har infört en klimatlag och skapat Klimatklivet. Vi har dessutom en gedigen klimatfärdplan med 142 skarpa förslag för att ytterligare stärka miljö- och klimatarbetet.  Vi uppmanar övriga partier - varav de flesta vill skära ned miljöbudgeten med flera miljoner – att utmana oss gällande klimat – och miljöpolitiken.

Vi gröna tror på ett modernt och solidariskt samhälle där vi lever inom jordens ramar och tror på framtiden. Därför ska vi göra vad vi kan för att sänka utsläppen, skydda djur och natur, öka jämställdheten och bekämpa sociala orättvisor. Det här kräver såväl innovationer och teknikutveckling som beteendeförändringar och tiden att agera är NU.

Miljöpartiet de Gröna i Blekinge genom Øjvind Hatt.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 10.0px 0.0px; font: 11.0px 'Trebuchet MS'; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000}
span.s1 {font-kerning: none}

Miljöpartiet de gröna Blekinge