Distriktsstämma i MP Halland 14 nov

Inför valet av nytt språkrör ska MP Halland välja 8 ombud till den extra kongess som hålls 31 januari. De blir samtidigt ombud till den ordinarie kongressen nästa höst.

Den 14 november kl 15 har vi en distriktsstämma i Miljöpartiet Halland. Denna distriktsstämma ska behandla och besluta i ett ärende: valkretsindelning för val av kongressombud till nästa års kongresser. Antalet  kongressombud är baserat på antalet medlemmar i Halland den 31 oktober, i relation till totala antalet medlemmar.

Styrelsens förslag – proposition – låter så här:

Styrelsen föreslår en valkretsindelning som innebär att hela Halland utgör en valkrets. De åtta ombuden som tilldelats Halland fördelas på så sätt att samtliga sex lokalavdelningar får ett ombud var och resterande två ombud fördelas med ett ytterligare vardera till de två största avdelningarna Halmstad och Kungsbacka.

Det är lokalavdelningarnas stämmoombud som beslutar på stämman men alla medlemmar är förstås välkomna att delta.

Datum: Lördagen den 14 november
Tid: 15-senast 15:45
Plats: Google Meet: https://meet.google.com/tzh-psjd-fwy
Uppringning: (SE) +46 8 505 449 60
Pinkod: 360 721 726#

Stämmoombud till 14 november är de som lokalavdelningarna valde inför distriktets årsmöte i april 2020. En särskild kallelse går till dem. Det är de som är röstberättigade men alla medlemmar är välkomna att delta på mötet och har yttranderätt och förslagsrätt.

Lokalavdelningarna anmäler sina ombud till halland@mp.se senast 10/11

Distriktsstämmoärenden
Följande behandlas på extra årsstämman:
• Val av mötesfunktionärer
• Fastställande av röstlängd
• Fastställande av stämmans behöriga utlysande
• Fastställande av dagordning
• Beslut om valkretsindelning inför val av ombud till 2021 års extrakongress 31 januari och ordinarie kongress 14–17 oktober. Se styrelsens förslag ovan.

• Mötet avslutas

Välkommen!