Vi har en budget!

Idag har Karlstads kommun antagit den budget som Miljöpartiet, som en del av det blågröna styret, har lagt fram. Vi som representerar Miljöpartiet i kommunfullmäktige idag (Per-Inge, Robert, Monika och Torbjörn) är glada. Den innebär att vi prioriterar och stärker satsningar på biologisk mångfald, skolan, psykisk hälsa och kommunens friluftsliv. Samtidigt utvecklar vi medborgardialog, skapar trygga gång- och cykelvägar till skolorna och satsar på att minska barngrupperna i förskolorna.
Det är en budget som tar ansvar för helheten, där nästan 5,6 miljarder av Karlstadbornas pengar fördelas till olika områden, främst vård och omsorg, kultur och skola. Även oppositionspartierna mötte upp med sina budgetförslag, alla utom Karlstadpartiet.
I Karlstads kommun vill vi att människor ska få växa och utvecklas utifrån var och ens behov. Genom att prioritera hållbarhet hoppas vi fortsätta den resa som gjort att kommunen utsetts till Sveriges tredje bästa miljökommun och på samma sätt vara en kommun där människor trivs, växer och utvecklas i frihet och mångfald.