Miljöpartiet de gröna i Kungsbacka

Lyssna

Miljöpartiet de gröna i Kungsbacka har årsmöte den 9 mars kl 18:00 i Stadshuset, Fjäråsrummet, i Kungsbacka. Som gäst har vi glädjen att välkomna Maria Ferm, samordnare i Statsrådsberedningen.

Miljöpartiet samlar människor som vill bygga en stad och landsbygd som möter klimatutmaningarna, ger alla barn en ärlig chans i skolan och som ser stora möjligheter för Kungsbacka. Vi har hållbarhet som nyckelord i allt vi gör och vi vill att Kungsbacka ska vara en medmänsklig och miljövänlig stad.

Styrelseledamöter för 2019-2020 är Ingegärd Salmose (ordförande), Thomas Lundberg (kassör), Jessica Sternmarker, Anton Larsson och Jan Riise (sekr).

Valberedningen inför årsmötet 2020 utgörs av Clas Rosander och Agneta Börjesson. Christina Corin, Hans-Christer Hansson, Tanja Barrett och Jan Riise valdes till ombud till distrikt Hallands årsmöte och medlemsmöte, med Maria Losman och Thomas Lundberg som ersättare.

I kommunvalet 2018 blev Maria Losman och Clas Rosander valda som Miljöpartiets ledamöter i kommunfullmäktige, med Elisabeth Sahlsten och Jan Riise som ersättare. Maria Losman är ledamot i kommunstyrelsen, Thomas Lundberg är ledamot i Byggnadsnämnden, Elisabeth Sahlsten är ersättare i nämnden för Miljö och Hälsa. I februari 2020 valdes Tanja Barrett till ersättare i Nämnden för Förskola och Grundskola efter Anton Larsson som flyttat från kommunen.