Här hittar du alla aktiviteter som är på gång hos Miljöpartiet i Linköping.

Med anledning av covid-19 (coronaviruset) har vi flyttat fram nästan alla fysiska programpunkter och Programgruppen håller på att planera för flera digitala träffar.

Onsdag 27 maj - Cykla nya cykellänken

En av Miljöpartiets vallöften förra mandatperioden var att bygga cykellänkar i Linköping. Nu finns de första klara sedan en tid tillbaka och de är fantastiska att cykla på! Miljöpartiet bjuder in till en guidad cykeltur på sträckan mellan stan och Ryd. Kommunens Miljösamordnare Sandra Viktor guidar och vi avslutar i Ryd C med picknic för de som vill! Ta med cykel! Max 15 platser. Anmäl dig till [email protected] om du vill delta.
Kl. 17:30-19:00. Vi möts vid cykelparkeringen vid Stadsbiblioteket

Torsdag 4 juni - Digitalt medlemsmöte om Miljöpartiets klimatpolitiska arbete

• Klimatbudget, koldioxidbudget och andra klimatpolitiska verktyg i kommuner med Lise Nordin, klimatsamordnare Västra Götalandsregionen
  • Miljöpartiets klimatfärdplan 2.0 med Rebecka Hovenberg, gruppledare i Linköpings kommun och styrelseledamot i MP:s klimatnätverk.

Därefter samtal om vad som är aktuellt i kommunernas klimatpolitik. Länk till mötet finns i e-post från MP Östergötland.
Kl 18:30 - 20:30

Måndag 8 juni - Sommaravslutning
Miljöpartiet vill tacka alla för vårens arbete och samtidigt önska en trevlig sommar genom att vi picknickar tillsammans vid Nykvarns sluss vid Stångån. Kommunen har där nyligen anlagt en faunapassage. Vi får en rundtur av denna ledd av kommunekolog Gunnar Ölfvingsson. Vi får även möjlighet att ta del av vilka aktiviteter som planeras inför hösten för lokalföreningen. Framför allt får vi ett tillfälle att umgås. Hoppas vi ses där!

Förhoppningen är att vi trots pandemin kan ses och umgås, om än på visst avstånd (och med egen medtagen picknick). Vill du meddela att du kommer delta eller om du har övriga frågor kontakta programgruppen via mejl till [email protected]

Kl. 18.30-20.00 i Nykvarnsparken.

Tisdag 9 juni - Möte inför kommunfullmäktige
Fullmäktigegruppen träffas och diskuterar kommande fullmäktigemöte. Alla medemmar är välkomna!
Kl. 19.00-21.00 i partilokalen på S:t Larsgatan 22 A

Partilokalen, Sankt Larsgatan 22 A, 1/2 tr

Hiss, RWC och lekhörna finns
Ingen hörselslinga
Behöver du teckentolk? Maila [email protected] ett par veckor innan arrangemanget så vi hinner beställa tolk.
Kom gärna parfymfri

Boka partilokalen (för medlemmar med behörighet)

Har du frågor om kalendariet kan du kontakta oss på [email protected].