Nyköping

Lyssna

Miljöpartiet Nyköping fick 8,26 procent av rösterna i kommunvalet 2014. Vi har sex platser i kommunfullmäktige, och samarbetar med socialdemokraterna och vänsterpartiet i den styrande majoriteten i Nyköpings kommun.

Nyköping har blivit grönare med MP i styret bland annat genom mer ekologisk mat (6:e bäst i Sverige) och kött enligt svenska djurskyddskrav, giftfri förskola, elbilar, och elbussar är på gång, gåfartsgata på Östra Storgatan, höjda lärarlöner och utökad elevhälsa. Efter valet den 9 september vill vi fortsätta bygga ett vänligare och grönare Nyköping, med satsningar på barn och äldre, mer grön omställning, och kultur och sammanhållning. Läs mer under "Valmanifest 2019-2022"

Under juli, augusti, och fram till och med 8 september har vi valmarknad i partilokalen på Östra Storgatan 18. Det innebär återbruk, loppis och hantverk. Samt möjligheter att fika och prata med våra politiker. Öppet 10-18 på vardagar (ej måndag), 10-16 lördagar, men stängt på söndagar.

Lokalen är vanligen öppen på måndagskvällar, ibland med möten eller bara öppen lokal för en pratstund.

PÅ GÅNG: Info vad som är på gång i lokalen kan du se på länkad sida.

Miljöpartiet de gröna Nyköping