Anna Bozena Sibinska

Anna Sibinska
Anna Bozenas hjärtefrågor

Kultur.

Kulturen ger upplevelser, stärker bildningen och får nya idéer att växa. Konst och kultur kan utmana etablerade föreställningar och hjälpa kritiskt tänkande. Alla ska ha möjlighet att ta del av kultur.

Skog och biologisk mångfald.

Vi människor är beroende av ekosystemen som ger oss luft, vatten, energi och mat. Därför måste skogen, jorden och vattnet brukas på ett hållbart sätt. Miljöpartiet vill bevara våra djur- och växtarter och skydda skogarna.

Mat och jordbruk.

Vad vi lägger på tallriken spelar roll. Vi vill ha god, näringsrik, ekologisk, giftfri och närproducerad mat, nu.

Anna Bozena Sibinska

Mer om Anna Bozena Sibinska

Anna Bozena Sibinska om politik

Barn och unga som får bygga upp sin självkänsla och utveckla sina förmågor på ett kreativt sätt blir trygga människor. Därför vill jag arbeta för att minska barngrupperna i förskolan, införa en gratis kulturskola och utveckla skolan som ger alla elever en ärlig chans att både trivas och lära sig. Ett genusmedvetet arbete i skolan är nödvändigt för att få bukt med pojkars sjunkande resultat och flickor psykiska ohälsa.

Göteborg växer och jag vill bidra till en grön och tät stad där människor håller samman och där alla känner sig välkomna oavsett ursprung, ålder eller religion. Jag tror på delaktighet och vill ha mer dialog med invånare. Människor kan få större förståelse för komplexa frågor, inte minst klimatutmaningen, när de får sätta sig in i frågorna och tillsammans prioritera. Jag kandiderar till kommunfullmäktige i Göteborg för att göra skillnad.