Mer om Jonas Blomster

Jonas Blomster om politik

Mitt namn är Jonas Blomster, 21 år, och jag vill föra Skaraborg framåt.

Världen idag blir allt mer global och det gäller även på lokal nivå. Jag ser att om Skaraborg ska vara i framkant i framtiden, så kommer vi behöva ha kommunikationer i toppklass däribland vår kollektivtrafik. Det handlar om att få Skaraborg att vara en del av hela Västra Götalandsregionen. Att få människor, särskilt vi unga, att kunna bo i Skaraborg men kunna komma åt möjligheterna som Västergötland erbjuder, särskilt Göteborg. Det ska vara möjligt att bo i Skaraborg samtidigt som man studerar i Göteborg eller arbetar i Borås. För att detta ska fungera så kommer det krävas en väl utbyggd kollektivtrafik. Därför kommer jag, om jag blir vald, att arbeta för att erbjuda Skaraborg en kollektivtrafik i toppklass.

Så för ett Skaraborg som kan erbjuda allt det bästa med Skaraborg, och samtidigt kunna erbjuda alla fördelar med närheten till Göteborg, kryssa nummer tre Jonas Blomster på Miljöpartiets lista i regionvalet.