Grön ungdom stockholmsregionen söker en verksamhetsutvecklare

Grön Ungdom Stockholmsregionen är ett distrikt inom Grön Ungdom, Miljöpartiets ungdomsförbund, och omfattar samtliga 26 kommuner i regionen. Vi söker nu en verksamhetsutvecklare som ska hjälpa oss att ta distriktet till nya höjder!

Tjänstens utformning

I tjänsten ingår bland annat att samordna våra utbildningsinsatser, planera och genomföra kampanjaktiviteter på både skolor och på gator och torg samt planera större evenemang såsom läger och årsmöten. Vi går i och med valet in i en intensiv period med valrörelse, och därför kommer verksamheten i huvudsak att handla om det.

Rollen som verksamhetsutvecklare ställer höga krav på förmågan att planera och prioritera sitt arbete. Det är av stor vikt att du har lätt för att skapa och behålla goda sociala relationer. Vi ser att du är en utåtriktad person som har lätt för och gärna tar kontakt med människor. Du tycker om att arbeta självständigt, driva och ansvara för projekt, men även i team tillsammans med förbundets övriga anställda. Du är van vid att
ta ansvar, är flexibel, arbetar snabbt och effektivt. Framförallt tycker du om att arbeta tillsammans med ideellt engagerade medlemmar och är duktig på att kommunicera med ungdomar.

Tjänsten innefattar arbete på kvällar och helger, och det är viktigt att du kan arbeta med flexibla arbetstider. Tjänsten innefattar även en del resor inom Stockholmsregionens 26 kommuner.

Kvalifikationer

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av att samordna verksamhet inom ideell sektor
  • erfarenhet av att samordna verksamhet med många inblandade, både andra anställda och medlemmar
  • förståelse för ungt engagemang och erfarenhet av att stötta unga
  • erfarenhet eller kunskap om politiska organisationer eller partier

Anställningsvillkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde så snart som möjligt. Grön Ungdoms kontor är på Miljöpartiets rikskansli vid Slussen i Stockholm. Vi tillämpar 35 h arbetsvecka. Du behöver inte vara medlem i Miljöpartiet eller Grön Ungdom men du delar självklart våra värderingar.

Så här ansöker du:

Skicka CV och personligt brev senast 6 mars till lovisa@gronungdom.se. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart du kan. Har du frågor om tjänsten? Kontakta Lovisa Berglund, kanslichef Grön Ungdom på lovisa@gronungdom.se eller 070-732 58 61.