Maria Kjellberg ny kanslichef för Stockholmsregionens distrikt

Nu står det klart att Maria Kjellberg blir ny kanslichef för Stockholmsregionens distrikt. Maria har en lång och bred erfarenhet som både politiker och ledare.

– Vi hälsar Maria varmt välkommen till distriktet och styrelsen ser fram emot att ta sig an en ny mandatperiod tillsammans med henne, säger distriktsstyrelsens ordförande Elin Olsson.

I rollen som kanslichef för Stockholmsregionens distrikt kommer Maria ha en central funktion för att bygga den gröna rörelsen starkare i våra 26 lokalavdelningar och att jobba strategiskt tillsammans med distriktsstyrelsen för att öka Miljöpartiets förtroende och möjlighet till att genomföra grön politik såväl regionalt som kommunalt.

Hon kommer närmast från uppdrag som kommunalråd och första vice ordförande i Kungälv. Maria har också arbetat som politisk sakkunnig på riksdagskansliet och är sedan två år tillbaka sammankallande i Kommun och landstingskommittéen för Miljöpartiet. I den rollen har Maria varit en spindel i nätet av alla ledande politiker på kommunal- och regional nivå och under de senaste två åren fokuserat på att bygga grön politisk infrastruktur.

Björn Lindgren som tjänstgjort som tf kanslichef från december kommer att tjänstgöra som biträdande kanslichef under en övergångsperiod. Maria Kjellberg kommer att börja den 11 mars.