Videoproducent – projektanställning i valrörelsen

Vill du bli videoproducent hos oss i ca 6 månader?
Vi söker en person som kommer att vara vår primära go-to-person i valrörelsen när det gäller produktion av video, både live och on demand. Du får ansvar för vår professionella interna studio och de produktioner som vi gör därifrån. Vi är ett team som jobbar med olika upplägg, format och koncept – alla med fokus på valrörelsen 2022. Du är den som operativt genomför sändningar och säkerställer bästa möjliga kvalitet i alla produktioner.

Om oss

Miljöpartiet de gröna Stockholmsdistriktet innefattar den regionpolitiska nivån, Region Stockholm, samt 26 kommunavdelningar och är landets största distrikt inom Miljöpartiet de gröna.

Vi storsatsar på digital kommunikation i valrörelsen och har byggt upp ett team och samarbete runt produktion av rörlig bild. Tillsammans bygger vi något nytt. Vi har en inkluderande kultur som präglas av samarbete och hög prestation. Utöver att hitta lösningar strävar vi efter att göra en positiv och avgörande skillnad för andra i vår omgivning.

Vill du bli videoproducent hos oss i ca 6 månader?

Vi söker en person som kommer att vara vår primära go-to-person i valrörelsen när det gäller produktion av video, både live och on demand. Du får ansvar för vår professionella interna studio och de produktioner som vi gör därifrån.  Vi är ett team som jobbar med olika upplägg, format och koncept – alla med fokus på valrörelsen 2022. Du är den som operativt genomför sändningar och säkerställer bästa möjliga kvalitet i alla produktioner.

Det är viktigt för oss att du delar Miljöpartiets värderingar och har förståelse för hur ideella organisationer fungerar. Vi välkomnar alla sökanden oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Tidigare engagemang eller medlemskap i Miljöpartiet är inte nödvändigt.

Tjänsten är en projektanställning, ca 6 månader på heltid med månadslön – 1 april -1 oktober 2022. Tjänsten är baserad i Miljöpartiets nya kampanjlokal i centrala Stockholm, som också kommer att utgöra kampanjhögkvarter för Miljöpartiets valarbete för Stockholmsdistriktet och Stockholm Stad. Miljöpartiet de gröna Stockholmsdistriktet omfattas av kollektivavtal genom Arbetsgivaralliansen.

Vem är du?

Du har utbildning eller motsvarande inom digital videoproduktion
Du kan grunderna inom produktion av video, filmning, ljussättning, ljudsättning, redigering och streaming
Du har lätt för att lära dig nya system och processer
Du gillar att jobba i en kreativ miljö
Du trivs med att jobba i ett högt tempo, med krav på kvalitet och leverans
Du är kreativ, kommunikativ och serviceinriktad.

Vid frågor, vänligen kontakta

Maria Kjellberg, Kanslichef – maria.kjellberg@mp.se
Anton Fendert, Ordförande – anton.fendert@mp.se

Låter detta spännande?

Mejla en personlig ansökan med cv till maria.kjellberg@mp.se. Sista ansökningsdag är 10 januari.