Miljö

Miljöpartiet vill

Miljöpartiet vill att miljön ska vara viktigare än särintressen och kortsiktiga ekonomiska kostnader. För vi inte en handlingskraftig miljöpolitik, så klarar vi ingen utav de andra utmaningarna.

Trollhättan har länge arbetat proaktivt med biogas och andra satsningar på miljön, men nu behöver vi skruva upp tempot. Klimatet kan inte vänta. Nu vill vi höja ambitionerna för att minska stadens klimatpåverkan. Flera städer sätter upp ambitiösa mål om när de ska vara fossilfria och Trollhättan ska ligga i framkant.

Det är därför Miljöpartiet de gröna i Trollhättan nu vill axla ansvaret och ledarskapet att bli Sveriges bästa miljökommun. En ledande roll i miljön innebär också att staden i framtiden kommer möta de stundande förändringarna i miljön och samhället på ett säkert och konkurrenskraftigt sätt. Vi behöver ta tillvara på de effektiva klimat och miljösatsningar som görs runt om i landet och i världen.

Nyheter på Miljö