Medlemsbrev juli 2017

Det är nu 14 månader till slutspurten på valrörelsen. Oceaner med tid men samtidigt så drar det verkligen ihop sig för urladdning och mycket jobb.
När vi summerar juni så har alla nämnder och kommunfullmäktige jobbat hela vägen in till veckan efter midsommar med de alldagliga ärendena. På sista mötet med fullmäktige passade vi på att ställa två frågor genom Madeleines försorg; till Varbergs bostad om användning av vatten vid fasadtvättning och till Varbergs Energi om användning av bekämpningsmedlet Round Up. Frågorna kan läsas i sin helhet på www.mp.se/varberg (direktlänkar längst ned i mailet).

Vi inleder juli med en rivstart, Varberg Pride smygstartar på fredag den 30 juni och själva huvudprogrammet genomförs på lördag den 1 juli. Vi är med och sponsrar evenemanget även i år och ni kommer att hitta representanter för politiken och styrelsen liksom Grön Ungdom i parken. På eftermiddagen vid 14 avgår paraden från Societetsparken och vi kommer förstås att gå med där så anslut gärna bakom MP:s regnbågsfana.

I övrigt är juli dock ganska lugnt med endast ett styrelsemöte och en torglördag inplanerade som händelser. Våra måndagsmöten hoppar vi över eftersom det inte finns några särskilda frågor att behandla politiskt. Vi startar återigen i augusti då sätter även planering av två lite mer konferensliknande tillfällen igång. Dessutom går valberedningsarbetet inför nästa års valslutspurt igång på riktigt med för att förbereda inför att utse våra kandidater. Anmodan om nominatur kommer senare men det går redan nu att kontakta Stefan Edlund om du vill nominera dig eller någon annan.