Miljöpartiet i Värmland redo för valet

Medlemmar i Miljöpartiet i Värmland samlades på lördagen i Högboda för årsstämma. Birgitta Kahn från Hammarö återvaldes som styrelseordförande. Stina Bergström och Jesper Johansson återvaldes även de till språkrör för Miljöpartiet i Värmland. Stina Bergström, som även är riksdagsledamot, berättade också om sin resa till Tjernobyl och de satsningar på förnybar energi som Miljöpartiet har drivit fram i regeringen.

– Vi ser fram emot valåret och att få debattera all genomförd, och föreslagen, grön politik i regering och landsting, säger Stina Bergström. Statens satsningar på miljö har mer än fördubblats under denna mandatperiod jämfört med under alliansstyret.

– I landstinget och Region Värmland har vi arbetat för att åter öppna de tågstopp som tagits bort, säger Jesper Johansson, som även är landstingsråd. Värmland behöver en levande landsbygd och en god kollektivtrafik i hela länet.

Miljöpartiet drar nu igång sin valrörelse i länet och fokus är nya satsningar på miljö, kollektivtrafik och vård.

– Det har aldrig varit så viktigt att driva på en omställning av Värmland och Sverige till ett mer hållbart samhälle, säger Birgitta Kahn, ordförande för partidistriktet. Vi har nu riggat vår organisation för valet och ser fram emot att prata grön politik i valrörelsen.