Miljöpartiet i Helsingborg släpper politiskt program 2018-2022

Nu släpper Miljöpartiet i Helsingborg sitt kommunpolitiska program inför valet den 9 september. Det är ett brett program för hela Helsingborg där fokus ligger på klimat och miljö, skola och psykisk hälsa.

Det ska bli enklare att leva miljövänligt i Helsingborg. Många helsingborgare upplever fortfarande att det är krångligt att leva hållbart. Vår politik pekar ut fler cykelvägar, bättre kollektivtrafik, cykelpool och bilpool och fler laddstolpar som några exempel på hur det kan bli enklare att leva hållbart, säger Marcus Friberg, kommunalråd och 1:a plats på Miljöpartiets kommunfullmäktigelista.

I skolan läggs grunden för resten av våra liv. Därför är skolan en nyckelfråga för framtidens Helsingborg. En bra skola krävs för en lyckad integration och ett samhälle som håller ihop, säger Marcus Friberg.

Vi ser att sjukskrivningarna ökar och att den psykiska ohälsan drabbar allt fler och allt yngre personer. Vi kommer att arbeta för att öka fokuset på psykisk hälsa och livskvalitet, säger Sofia Kamlund, 2:a plats på Miljöpartiets kommunfullmäktigelista.

Läs hela vårt kommunpolitiska program här:

Marcus Friberg, 076-881 95 24

Sofia Kamlund, 070-798 40 22